Social media

Saturday, June 24, 2017

Lauantai 24.6.2017 (Gran Canaria)

Jatketaan töiden osalta siitä mihin jäätiin. Eli maanantai, tiistai tältä viikolta ja sunnuntai viime viikolta oli vapaita, mutta ei sekään aivan ongelmitta tullut. Lauantaina 45 minuuttia ennen työvuoron loppua huomasin, että työlistat olivat vaihtuneet. Oma maanantain ja tiistain vapaa oli muuttunut vain maanantain vapaaksi. Ongelmahan tässä oli jo valmiiksi varatut lennot ja hostelli Gran Canarialle… Siitä sitten asiaa selvittelemään pomon kanssa. Hän sanoi, ettei voi enään vaihtaa listoja, koska ”ykköspomo oli jo lähtenyt kotiin”, sekä kysyi myös miksen puhunut asiasta hänelle. Selitin, että minun on paha puhua asiasta josta en tiennyt mitään. Siinä sitten muutkin työntekijät huomasivat oman tuohtumiseni asiasta ja kyselivät, että mikä hätänä. Asiaa siinä sitten sumplittiin 40 minuuttia, soiteltiin ykköspomolle ja viimeisenä 5 minuuttina sain varmistuksen, että he vaihtoivat listat minun osaltani takaisin! Älyttömästi eroa näissä tavoissa toimia täällä verrattuna Suomeen. Täällä listojen vaihtuminen on normi. Siitä ei kerrota kenellekään saatikaan, että kysyttäisiin keneltäkään mitään. Suomessa kun toimisin noin niin aikamoinen show olisi pystyssä. Itse tosin olisin voinut sanoa kaikille pomoille (2/3 kävin läpi, mutta yhden unohdin), että olen lähdössä reissuun… Huomatkaa älytön tiedonkulku! Positiivisena asiana tässä kuitenkin on se, että keskustelut käytiin Espanjaksi ja sain homman hoidettua (pienellä avustuksella muilta työntekijöiltä tosin)! Pomolta sain hyvää palautetta työstäni ja pahoittelut kaupanpäällisiksi, joten pitänee olla tyytyväinen!

18.6.2017 Lento Gran Canarialle lähti siis klo: 8:45 ja kentällä oltiinkin jo hieman seitsemän jäljistä. Paikan päällä kentältä vuokrasimme auton 3 päiväksi hintaan 85e ja ajoimmekin suoraan hostellille Las Palmasiin tekemään check-inin. Sieltä jatkoimmekin heti matkaa hieman 10 jäljistä kiertämään saarta. Ensimmäisenä päivänä kiersimme hieman ilman suunnitelmaa ja aikamoisille pikkuteille päädyimmekin! Galdar, Puerto de Sardina ja illaksi Puerto de las Nieveen. Puerto de las Nievessä kävimme myös uimassa Las Salinaksen luonnonaltaissa ja älyttömän kauniin auringonlaskun pääsimme todistamaan viereisiltä vuorilta!

19.6.2017 lähdimme klo: 8:30 aamupalan jälkeen kiertämään saarta samaan suuntaan kuin edellisenä päivänä. Jatkoimme kuitenkin Puerto de las Nieven jälkeen matkaa pidemmälle! Playa de la Aldea oli ensimmäinen stoppi älyttömien vuoristoteiden jälkeen! Sieltä Playa de Tasarte, Puerto de Mogan, Taurito, Maspalomas (Playa del ingles), sekä lopuksi auringonlaskuksi Arinagaan ja sieltä takaisin hostellille. Toisena päivänä saari meni siis kokonaan ympäri.

20.6.2017 aamulla lähdimme kohti Gran Canarian korkeinta kohtaa (Pico de las Nieves). Ajomatka keskelle saarta kesti noin 2 tuntia ja koko ajan ajoimme vuorta ylös keskellä metsiä. Oli kyllä todella ihmeellistä nähdä metsiä, koska niitä täällä Lanzarotella ei todellakaan ole (se metsän tuoksu!! Aijai!!!). Perille päästyämme ei voinut muuta kuin ihailla kuinka kaunista siellä oli! 1949 metriä korkeutta ja lähes pilvetön taivas! Siellä aikamme oltuamme suuntasimme, kohti Puerto Rico de Gran Canariaa etelässä. Perillä kävimme rannalla ja uimassa, sekä muutamissa kaupoissa. Puerto Ricosta matka jatkui El Miradorin kauppakeskukseen, josta itselle tarttui mukaan 5 paitaa, 3 bokserit ja kengät hintaan 24e! El Miradorista sitten kentälle palauttamaan auto ja lennolle takaisin Lanzarotelle.

Oli kyllä suhteellisen tiukka kolme päivää, mutta Gran Canaria tuli nähtyä niin hyvin kuin pystyy! Lennot Gran Canarialle 46e edestakaisin ja hostelli 22e kahdelta yöltä, joten ei ollut hinnalla pilattu!

Olipahan tekstiä! Seuratkaa hommaa myös Snäpistä (jerleht) ja IGstä (jerleht)!